2-2

قصرهای نمکی گرمسار

اگر تصمیم گرفته باشید با ماشین از تهران به سمت سمنان، شاهرود یا مشهد سفر کنید، حتما وقتی که نزدیک شهر گرمسار میشوید تپه های خشک و بی آب و علف را دیده اید که رگه هایی سفید رنگ نمک گهگاهی از کنار خاک های رنگیشان بیرون زده. تپه هایی عریان از هر پوشش گیاهی و پر از اشکال خاص ومنحصر بفرد با رنگ های خاص. ولی تمام زیبایی این تپه ها نمکی روی تنشان قرار نگرفته و وقتی پا به درون دل تاریکشان میگذارید جلوه هایی متفاوت و تازه میبینید.

قصرهای نمکی
به خاطر این همه نمکی که در دل این تپه هاست، جویندگان نمک با ماشین آلات سنگین راه به درون تپه ها باز کرده اند تا نمک محبوس شده را استخراج کنند و گرمسار پر هست از این معادن جالب و منحصر بفرد.
 
اگر از طرفدارهای فیلم معروف ارباب حلقه ها باشید. برای شما باید جالب باشه که بدونید شباهت زیادی بین صحنه هایی از فیلم ارباب حلقه ها ومنظره های درون این معدن ها وجود دارد. زمانی که یاران حلقه وارد قلمروی دورف ها شدند تا برای عبور از کوهستان از معادن موریا گذر کنند. تالارهای وسیع با ستون های سنگی عظیم و طاق ها وپل های خیره کننده.
 
قصرهای نمکی گرمسار
قصرهای نمکی گرمسار فرصتی در اختیار ما میگذارند تا خیالمان را به پرواز در بیاوریم، در بین ستون های بزرگ نمکی قدم بزنیم،کنار دریاچه های اسرارآمیزش بنشینیم و به بلورهای نمکی رنگارنگش خیره بشویم.
 
باید سفر کرد و زیبایی های پنهان و اسرار آمیز قصرهای نمکی گرمسار را از نزدیک دید. 
قصر نمکی گرمسار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *