روسیه

شب‌های سفید روسیه

روسیه، بزرگترین کشور جهان است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگرش در قاره آسیا قرار دارد. نام این کشور مترادف است با سازه‌های زیبای گنبدی، سفرهای خاطره‌انگیز با قطار، طبیعت بکر وسیع، سیاستمداران بحث‌برانگیز، شب‌های پرشور و زمستان‌های سخت طولانی. روسیه کشوری مملو از شهرهایی با غنای فرهنگی بالا، مناطق روستایی زیبا، آثار هنری بی‌نظیر و مردمانی مهمان‌نواز است. این کشور آنقدر وسیع و پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که از سال‌های دور، گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

شب‌های سفید یکی از مهمترین پدیده‌ها در روسیه است که بواسطه عجیب بودن و همچنین جذاب بودنش، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود و شهر سنت پترزبورگ می‌کشاند. فستیوال شب‌های سفید سنت پترزبورگ به نوعی بزرگترین گردهمایی سالانه سنت پترزبورگ است و بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کنند. سنت پترزبورگ، شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان می باشد که عرض جغرافیایی آن بقدری بالاست که خورشید توانایی این را ندارد که در هنگام غروب به زیر افق برود و تاریکی در آسمان شب را ایجاد کند. در واقع شبهای سفید پدیده‌ای است که نمی‌توان در آن، شب را از روز تشخیص داد؛ طوریکه در سراسر شهر نیازی به روشن کردن چراغی در خیابان نیست.

دیدنی‌های روسیه

یکی از جاهای دیدنی روسیه که دیدن آن می‌تواند برای هرکسی خاطره‌انگیز باشد، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسا در سال 1552 به فرمان ایوان ساخته شد. وی به خاطر پیروزی در مقابل مغول‌ها و باز پس‌گیری شهر قازان آن را ساخت. جالب است بدانید که در زمان استالین، حکمران دیکتاتور، دیدن این کلیسا ممنوع اعلام شده بود و تا حدی از این بنا بیزار بود که دستور تخریب آن را هم داده بود.  براساس اسناد تاریخی قدمت این کلیسا به 450 سال می‌رسد. جالب است بدانید که این کلیسا ابتدا مریم مقدس نام داشته است. ساختمان این کلیسا از چند سقف قطره‌ای شکل رنگ و وارنگ ساخته شده که بسیار دوست‌داشتنی است. امکان دارد با دیدن ظاهر جالب این کلیسا به یاد قصرهای دنیای دیزنی بیفتید. رنگ‌های زیبایی که روی نمای این بنا مشاهده می‌کنید، 200 سال پیش به کلیسا زده شده است. این کلیسا آنقدر محبوب است که گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن آن روانه مسکو می‌شوند.

روسیه

یکی از جاهای دیدنی روسیه که داستان بسیار جالبی دارد کلیسای جامع قازان است. طبق اسناد تاریخی مردم لهستان و لیتوان به مسکو حمله کرده بودند و مردم روسیه به فرماندهی شاهزاده خود موفق به شکست دادن آنها شده بودند. در آن زمان شاهزاده معتقد بود که بانوی مقدسی به نام کازان آنها را در جنگ از کمک‌های ماورایی خود بهره‌مند کرده است. به همین خاطر این کلیسا را بنا نهاد.

روسیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *