جهان را بنگر سراسر

جهان را بنگر سراسر

کوماری

کوماری الهه زنده نپال

آیا تاکنون نام الهه های زنده را شنیده اید؟ در دره کاتماندو می‌توانید آنها را پیدا کنید. کاتماندو پایتخت شهر نپال که در آن شما خدایان زنده قادر مطلق را پیدا خواهید کرد. بیشتر دختران جوان و باکره مواری، واجد شرایط کوماری سلطنتی نپال هستند. آنها قبل از بلوغ از زندگی سلطنتی لذت می‌برند. این سنت دیرینه کوماری نپال برای بسیاری شناخته شده نیست. سنت خدای زنده برای بسیاری عجیب به نظر می‌رسد. با این حال ، نپالی ها معتقدند کوچکترین نگاه اجمالی به کوماری می‌تواند ثروت آنها را به دست آورد. آنها همچنین معتقدند که کوماری قدرت تلوجا و الهه کالی را به ارث می‌برد.

بعد از کوماری شدن ، زندگی این دختران جوان کاملاً تغییر می‌کند. فقط برای مراسم ، کوماری سلطنتی نپال می‌تواند قصر خود را ترک کند. علاوه بر این ، والدین او نمی‌توانند اغلب او را ملاقات کنند. اعضای خانواده سرپرست می‌توانند همبازی وی باشند. کوماری سلطنتی نپال قرار است همیشه لباس قرمز بپوشد. علاوه بر این ، چشم قرمز روی پیشانی باید همیشه وجود داشته باشد. هر زمان که از کاخ بیرون بازدید می‌کند ، باید از کتانی طلایی خود استفاده کند.

کوماری نپال

کوماری وقتی به سن بلوغ برسد، با اولین قاعدگی جایگاه خود را از دست می‌دهد. پنج سال «ناپاک» و «نجس» شمرده می‌شود و باید در فضایی بیرون از خانه بخوابد و در غارها و کوهستان‌ها زندگی کند. در این دورهٔ پنج ساله، ممکن است خوراک حیوانات درنده شود یا به دست خلاف‌کارها بیفتدو کشته شود.

برخی از باورهای خرافی

او پاهایش را روی زمین نمی‌گذارد. فقط وقتی طالجو روح خود را ترک می‌کند ، دور حیاط (میدان دوربر) کاخ می‌چرخد. حتی رئیس جمهور و نخست وزیر برای کسب برکت به پاهای کوماری سلطنتی نپال دست می‌زنند.

هندوها و بودایی‌ها خدای زنده را پرستش می‌کنند. علاوه بر این ، برخی از افراد خوش شانس مانند مقامات عالی پست یا دیوان سالار وجود دارند که فرصت می‌کنند از کوماری‌های مستقر در اتاق ، برکت خود را بگیرند. از صندلی آهنی مایل به طور کلی برای کوماریس استفاده می‌شود. مردم بر این باورند که کوماری سلطنتی نپال قدرت ویژه‌ای در پیش بینی بیماری دارد. پیش‌بینی های او برای بازدیدکنندگان به عنوان حرکاتی که او نشان می دهد بیان می‌شود. به همین دلیل ، اقدامات وی تحت مراقبت دقیق قرار می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *